Salı, Nisan 10, 2012

Orda Ne Vardı?

Kanyon'un tam karşısında Gültepe sapağının sağ kolunda demir perdelerle çevrilmiş boş bir arazi var. Merkez Bankası'nın diye bir şey duymuştum hakkında, benim fantezimse oranın ağaçlarla donatılıp yemyeşil çimenlerinde plaza insanlarının özellikle sıcak yaz günlerinde huzur bulacağı bir vaha olmasıydı.

Nerden nasıl ulaştım birazdan okuycaklarınıza göreceklerinize diye sorarsanız, bir kaç gün içinde daha açıklayıcı bir yazı planlıyorum.

Ama şimdilik dayanamadığım için hemen ama hemen görün istedim.

1954'te R. Squibb and Sons firmasının Türkiye'deki ilaç fabrikası olarak bu araziye kurulan fabrika 80'lerde yıkılmış.



iBB şehir haritasından 1966 ve bugünkü haritaları

Ve asıl buranın sırrına mazhar olduğum yer  http://www.hayal-et.org/i.php/site/building/squibb_binas

Binanın hayattaykenki görüntüleri


 Ve olsaydı bugüne kalsaydı, nasıl olurdu.


Gerçi 11 yıldır bölgedeki ilaç fabrikalarının yıkılıp bir bir AVM'ye dönüştüğünün canlı şahidi olarak böyle olmayacağına eminim.

Hiç yorum yok: