Perşembe, Temmuz 28, 2011

Neden Evde Kaldım?

Aslında kendim için hiçte böyle bir hissiyatım olmamasına rağmen; abla diye hitap ettiğim benden büyük annemden küçük kişilerin " ay bizim kız da evlenemedi daha" cümlesini 20'yle başlayan yaşlardaki kızları için söylediklerini duydukça...

Eeee biz n'oluyoruz bu durumda 30'la başlayan yaşların ortalarında yürürken?

konusundaki bir kaç satır yazmam gerektiğini düşündürdü bana...

Ben neden evden kaldım maddelerim

- Çok bilmişliğimden :))
"Çocukken oturduğumuz Fatih Çarşamba'da ÇukurBostan'ın karşısındaki geveze kasap -evde kalacaksın seeeen, evde kalacaksın- sataşmalarına her seferinde çocuk halimle bilmiş cevaplar verirdim. Kuantuma göre bilinç altıma yerleşmiş olabilir mi bu cümle?"

- Her gün saatlerce telefonda konuşmayı beceremediğim için

- Her dakika, yemeğe gittim, yemekten geldim, yattım kalktım, raporu verebilecek ne de isteyecek biri olmadığım için

- Bir erkeğin gölgesine sığınmak yerine, yanında yürümeyi istediğim için

- Kaprisim olmadığı için

- Naz yapmayı beceremediğim için

- Kaçıp kovalamanın Tom ve Jerry, Sylvester'la Tweety arasında eğlenceli olduğuna inandığım için

- Kendi ayaklarım üzerinde durabildiğim için

- Alkol kullanmadığım için

- Az -bazen hiç- yemek yediğim için

- Aramadığım için

- Elimden her iş geldiği  için

- İyi bi işim olduğu için

- Nasıl şımarılır bilmediğim için

- Her işimi kendim halledebildiğim için

- Hep dik durmaya çalıştığım için

- Az konuştuğum için

- Bir türlü kimseyi bana yakıştıramayan arkadaşlarım yüzünden

- Ben di'il biz dediğim için

- Kıskanç olmadığım için

- Mış gibi yapamadığım için

- Hissetmeden yaşamadığım için

- Elektra kompleksini yaşayacak kadar bile varlığını hissetmediğim yüzünden

- Yalnız geldik yalnız gidicez nasıl olsa düşüncesinden

- Önce ruh aradığım için

- Sevgiliden önce dost olmak gerektiğine inandığım için

- Kolay kanmadığım için

- Anlayışlı olduğum için

- Kur yapma tekniklerini anlayamadığım, anlayışı kıt olduğum için

Bu maddeler uzar gider...

Bunlar işin şakası aslında, gerçek ve tek bir neden var bana göre gerçekten yeterince istememiş olmak. Doğarsın, büyürsün, okula gidersin, işe girersin, evlenirsin, çocuk yaparsın, yaşlanırsın torunlarını seversin, ölürsün sıralamasında doldurulmayan boşluk kalmasın diye.

Ayşe Arman'cılık oynayalım, eğlenelim istiyorum birazcık; 30'ların ortasında ve tek başınıza geçiyorsa günleriniz siz de kendi listenizi yazıp gönderin bana paylaşalım...

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Aşık olmak, bu kadar hesap kitap içinde olmaz zaten ..
Biraz kendini kandırmışın gibi geldi bana :):)
Kader kısmet desek..:)

Şansu dedi ki...

Yonca çok güzel bi yazı olmuş yaa çok beğendim. Sanki aşağıdaki maddelerde beni anlatıyosun :)

-Her gün saatlerce telefonda konuşmayı beceremediğim için

- Her dakika, yemeğe gittim, yemekten geldim, yattım kalktım, raporu verebilecek ne de isteyecek biri olmadığım için

- Bir erkeğin gölgesine sığınmak yerine, yanında yürümeyi istediğim için

- Kaprisim olmadığı için

- Naz yapmayı beceremediğim için

- Kaçıp kovalamanın Tom ve Jerry, Sylvester'la Tweety arasında eğlenceli olduğuna inandığım için

- Kendi ayaklarım üzerinde durabildiğim için

- Alkol kullanmadığım için

- Aramadığım için

- Her işimi kendim halledebildiğim için

- Hep dik durmaya çalıştığım için

- Önce ruh aradığım için

- Sevgiliden önce dost olmak gerektiğine inandığım için

- Kolay kanmadığım için


Dediğin gibi bu maddeler uzar gider ama bunun eğrisi doğrusu yok ki? Benim normalim evli olmamak sanki. Bu tuhaf bişey yani evlilik... Hiç evliliğe özendiğim zamanlar olmadı...Kişilik olarak evlilie pek yatkın değilim heralde zaten doğum haritamdada mars baskısı var; bu büyük bi etmen :) Belki hayatımı birleştirmek istediğim birileri çıkmadı karşıma bu yüzden böyle düşnüyorum ama ben sıkılırım gibi geliyor :)) Aslında yazını okuyana kadarda pek düşünmemiştim. Evlenenler basiretleri bağlanıp evleniveriyorlar işte Yoncacım boşver hayat her türlü güzel bizde evli olmayanlar kategorisindeyiz :)

Sen kimseye bakma derim ben zaten bir çin atasözü de der ki:Evlilik bir kale gibidir. Dışardakiler oraya girmek için, içerdekiler de çıkmak için uğraşır dururlar.Boşanma oranlarındaki artışta bunu doğrular nitelikte bence:))

Belki bizde güle oynaya o kaleye girip çıkmak için tırmalıyor olucaz 6,5 birim sonra tekrar görüşelim bu konuyu :))

Gülay dedi ki...

Yonca yazını çok beğendim. Tecrübeli bir dost olarak sana yapamadıklarınıda _mış gibi yap derim :)))

Hamdiye dedi ki...

Sen köşe yazarı olmalıymışsın Yonca...Bu yazıyı zevkle okudum...

Dört Yapraklı Yonca dedi ki...

Aşık olmak hesap kitapla olmaz bence de;)) ama ben mantıklı bi insanım ööle aşktan ayakları yerden kesilcek bi tip di'ilim pek ;))

Şansu; buluşalım 6,5 derece sonra bakalım n'olcak??

Gülay'cım yok ben mış gibi yapmıyim, tek olmak çok daha huzur verici ;)))

teşekkürler Hamdiye, inşallah onu da oluruz bi gün

lengineer dedi ki...

:D çok güzel yazıyorsun yoncacım...

AslıASLI dedi ki...

Tek olmak, işte buna katılıyorum. Ve neden illa evlilik hiç anlayabilmiş degilim :)

Dört Yapraklı Yonca dedi ki...

yorumlarınız için teşekkürler :))