Salı, Mayıs 01, 2012

Fincan Kek (Top Kek)

Ben alıştım bu hayata…

İki haftadır Salı günleri tatil yapıyorum, sabah ailece güzel bir kahvaltı ardından spor salonuna gidiyorum.

Kan, ter içinde kalıyorum ama taze bi enerji yüklüyo bana…

Sonra bi’şeyler yapıyorum, bi yerlere gidiyorum yeni tarifler deniyorum…

Bu sefer çilek yok…

Yok hala yiyorum da bu sefer ilk defa yaptığım bi tarif olduğu için kurban edemedim kendisini…

Veeeee fotoromanımız başlıyor…

Hamur İçin Malzemeler:

4 yumurta

2 çay bardağı toz şeker

2 çay bardağı un

1 pk vanilya

1 pk kabartma tozu

1 çorba kaşığı kakao

Pişirmek İçin Malzemeler:

8 adet çay fincanı

Fincanları içine sığdırabileceğiniz tencere

bir miktar kaynar su

fincanı yağlamak için becel tarzı yumuşak bi margarin

Sos İçin:

Para çikolata, bir miktar süt, azcık margarin

ya da hazırından bir çikolata sos ve hayalinizdeki süsleme malzemeleri

Pişirme malzemelerinden de gördüğünüz üzere sıradan bir şey değil yaptığımız…

Öncelikle fincanların içini çok iyi yağlamamız gerekiyor çünkü kekte kullanılan tek yağ fincandaki olacak.

SAM_4193

Hamur malzemeleri klasik keklerde olduğu gibi öncelikle yumurta ve şeker yüksek devirde en az 5 dakika çırpılacak

SAM_4195SAM_4196

Kalan malzemeyi eleyerek karışıma ekliyoruz

SAM_4199

Hazırlanan hamuru fincanların yarısına gelecek şekilde paylaştırıyoruz

SAM_4205

Fincanları pişirme işleminde kullanacağımız tencereye yerleştiriyor, tencereyi fincanların sapına gelecek kadar sıcak suyla dolduruyoruz.

Kapağını kapatıp altını tam açıyor, fincanların ilk tıkırdama sesiyle ocağı kısık konuma alıyor saatimizi 20 dakikaya ayarlıyoruz. 20 dakika sonunda ocağı kapatıp 5 dakika sonra tencerenin kapağını açıyoruz.

SAM_4207

Eğer fincanı güzel yağlamışsak şöle bi salladınız mı pofuduk kekleriniz tabağa düşüveriyor.

SAM_4209SAM_4211

Keklerinizi arzunuza göre süsleyip servis edebilirsiniz.

SAM_4215 

Afiyet  Olsun!

Hiç yorum yok: