Çarşamba, Ekim 31, 2012

Çikolata Soslu Sersem Profiterol

Eve gittikten sonra bi'şey olmuyo dedim ya...

Yalancı çıkarmak için kendimi yemekten sonra bi de tatlı yapmıyım mi ben...

Arada da dizilere bakmak için mutfaktan salona geçişler yaptım...

Sor n'oldu dün gece dizilerde anlatıyim :))))

Ama kaçta yattım???

1'de...
Gelelim tatlımıza, henüz isim bulamadım kendisine

Beni kendisiyle  "Çakma Profiterol" adıyla Aynur ablam tanıştırdı...

Ama "dağınık profiterol" - "çikolata soslu sersem" gibi daha enterasan isimler arıyorum kendisine... (önerilere açığız)

Malzemeler:

1 lt süt
1 su bardağı un
1 su bardağı şeker
1 pk tuzsuz etimek
1 pk krem şanti
1 su bardağu soğuk süt

1 pk Dr. Oetker çikolata sos

Muhallebi için süt, un ve şekeri çırpıp kaynayana kadar ocağın üstünde karıştırıyoruz. Kıvamına gelince ocaktan indirip bir bardak sütle yüksek devride çırptığımız krem şantiyi ekleyip biraz daha çırpıyoruz.


İyice birbiriyle kaynaşan muhallebi ve şantiye önceden kırdığımız etimekleri ve soyulmuş şam fıstıklarını ekleyip karıştırıyoruz.


Karışımı bir tepsiye (kare borcam kullandım ben) döküp bi kenara koyuyor, paketin üzerindeki tarife göre çikolata sosu hazırlamaya geçiyoruz.


Ocaktan indirdiğimiz sosu, karıştırmaya devam ederek biraz ılıttıktan sonra muhallebimizin üzerine döküp servis etmek için soğumasını bekliyoruz.

Afiyet Olsun!

5 yorum:

Unknown dedi ki...

ÇOK GÜZEL BİR TARİF ELLERİNE SAĞLIK NE GÜZEL BİR İSİM BULMUŞSUN BENCE BÖYLE KALSIN DEĞİŞTİRME:)

ayamaya dedi ki...

isminden dolayı meraklanıp baktım ama hakikaten harika bir tarifmiş mutlaka deneyeceğim :)

Dört Yapraklı Yonca dedi ki...

Tesekkurler :)))

Dört Yapraklı Yonca dedi ki...

Afiyet olsun ;)) yapinca haber ver

Adsız dedi ki...

Bu profetrol direk "çakmış" yalnız:):)