Geçenlerde gıda sektöründe; sağlıklı yaşam ve tedavi amaçlı fonksiyonel ürünlerin öne çıkacağı ve pazarın bu yönde gelişeceğini okumuştum.
Bağırsak problemleri için yoğurt, bağışıklık sistemini güçlendirici süt ve benzerleri. Son olarak bu gruba kolesterol düşürücü ürünler eklendi. Bugün itibariyle fonksiyonel sütlü ürünler pazarının 20 milyon dolar büyüklüğünde olması ve bir yıl gibi kısa bir sürede %50 oranında büyüme beklentisi pazarı cazip kılıyor. Pazardaki ürünlerin de yaz kampanyası adı altında fiyat düşürme yarışıysa rekabetin artmaya başladığının göstergesi.
Bir süredir Danacol diye bir şeyin piyasaya çıkacağını duyduk ama kimdir nedir anlayamamışken; Ülker'den Kalbim Benecol filmlerin ortasında ekranlara flu görüntüsüyle yerleşmeye başladı. Tahminlerime göre Danacol'de Danone'nin icadıydı.
Yanılmadığımı bugün okuduğum bir haberle gördüm. "Az yağlı sütlü bir ürün olan Danacol, içerisindeki bitkisel sterollerle kolesterolün bağırsakta emilimini azaltarak, kolesterol seviyesinin düşmesini sağlıyor."
Önceleri katı margarini allayıp pullayıp (yaşınız yetmese bile forward maillerle gelen 70'lerdeki sana yağ reklamlarını görmüşsünüzdür) o dönemdeki genç, yaşlı kim varsa yedirip kolesterollü bir nesil yarattılar. Sonra katı yağ kalbinizin düşmanıdır; doymamış yağ oranı düşük yeni ürünlerimizi tüketin dediler. Şimdi de çıkan kolesterolünüzü bizim ürünümüzle düşürün diyorlar.
Ne çelişki ama
2 yorum:
I say briefly: Best! Useful information. Good job guys.
»
Cool blog, interesting information... Keep it UP » »
Yorum Gönder