Çarşamba, Mart 02, 2011

Pişmeyen Cheesecake Tarifi

Cheesecake'im pek bi meşhur oldu, sağolsun eş dost tarifler gönderdi "bi de bunu yap istersen" diye...

Ama ben seçtim cheesecakemi :)) ilk yaptığım

ilk akşam daha kreması oturmadan çekmiştim resmini, asıl lezzetine kavuştuktan sonra tekrar çekmeliydim ama yemekten fotoğraf çekmeyi getiremedim aklıma kusura bakmayın. En yakın zamanda yenisini yapar, hakkıyla bi fotoğrafını koyarım...

Meraklılarına Malzemeleri:

1,5 paket Eti Burçak bisküvi
4 yemek kaşığı tereyağ (80 gr.)
2 yemek kaşığı toz şeker
isteğe bağlı: ince çekilmiş fındık, tarçın

2 paket Pınar Labne peynir (400 gr)
1/2 su bardağı krema
1 su bardağı toz şeker
isteğe bağlı: limon kabuğu rendesi,

Yapılışı:
Bisküvileri rondoda toz haline getirin, çekilmiş fındık, tarçın ve şekeri de iyice birbirine karıştırın. Cam kaseye aldığınız toz karışımın içine oda sıcaklığında yumuşamış tereyağını ekleyin.

(Bazı tariflerde erimiş tereyağı diyor ben bunun yerine sıcak suyun içine oturttuğum cam kasede tereyağı ve bisküviyi birbiriyle bütünleştiriyorum. Ne gerek var bu kadar uğraşmaya diyebilirsiniz ama butik lezzetler özenli çalışmalardan doğar) :)))

İyice özleştiğine karar verdikten sonra karışımı orta boy yuvarlak bir kalıba döşeyin. Genişçe bir tahta kaşığın arkasıyla hiç boşluk kalmayacak şekilde harcı sıkıştırın. Bu karışımı buzlukta yarım saat bekletin, sonra  da buzdolabında bekletin. Bu arada da kremayı hazırlayın.

Labneyi mikserle 3 dk hızlı ayarda karıştırdıktan sonra krema, şeker ve limon kabuğu rendesini ekleyin. Düşük devirde biraz daha çırptıktan sonra daha önce hazırlayıp buzdolabında beklettiğiniz tabanın üzerine yayın.

Buzlukta bir saat, ardından bi gece buzdolabında beklettikten sonra servis yapın.

Sosuna gelince seçenek çok;
- çikolata rendeleyebilirsiniz
- dr. oetker'in tek kullanımlık poşetteki çikolata ve frambuaz sosu (frambuaz daha çok yakışıyo bence)
- kızılcık marmelatı

Afiyet Olsun!

Hiç yorum yok: