Cumartesi, Ağustos 10, 2024

Bergama’da Bir Gece


 14 Ekim 2023  00:17

Bergama’da Taş konakta….


Eski bir rum evinde sadece karşılıklı 2 odada biz vardık. Kapılar kilitli değil, camları tam örtmeyen kanaviçeli patiska perdeler, yürürken ahşapın çıkardığı ses, sonrana odaya eklenen banyoların rutubet kokusu.


Yandaki butik otelden gelen canlı müzik sesi, odadaki o hoş olmayan kokuyu duymamak için açtığım pencereden gelen soğuk ve ses


Bütün bu etkenler birleşince - ha bi de rahatsız yatak- alerji ilacı içmeme rağmen bir türlü uykuya dalamamak.


Sürekli uyanıktım sanki tüm gece ve sabah olmuyordu. Arada bir dalsam da tedirgindim.


Bölgenin enerjisi yüksekmiş dedi otelin sahibi. Otelde kalan farklı insanların söylediğine göre…


Akropolis, kızıl avlu, asklepion üçgeni


Güneş tutulmasına bir kala


Ablam da odalarındaki benzer kokudan rahatsız olduğu için yanıma geldi. Tek başıma olsam bu etkenlere bir de korku eklenecekti belki ama ına rağmen keyifsiz bir gece geçirdim.


Huzursuz en doğru ifade


Sabah Bergama Müzesi, Asklepion ve her yerde karşımıza çıkan bir sürü tarihi eser


Asklepion gerçekten değişik bir yer. Zamanın şifahanesi olmasının verdiği ya da duyduklarımdan etkilendiğim.


Ama bir sürü şey öğrendim, araştırıp birleştirip yazmak istiyorum.


Çok gezen mi çok okuyan mı diye sorulur ya, nereyi gezdiğin ve ne okuduğun bence cevabı.


Bu seyahatim kültüre yatırımdı iyi ki dediğim. 


Çok şükür


Bergama gitmeyi aklımın ucundan geçirmediğim bir yerdi. Sadece seyahati kolaylaştırmak için konaklayacak bir durak olarak seçmiştim. 


Oysa gidilmesi gereken özel bir yermiş. 


Sen yola çık yeter ki, yol seni gitmen gereken yere götürüyor.


🙏🏻



Hiç yorum yok: