Cumartesi, Eylül 14, 2024

Hayatımızın Yeni Dönemi -Peri Menopoz ve Menopoz

Bekarlığa veda, baby shower, diş buğdayı ve daha bir sürü parti var hayatımızda.
Gerçek ya da şaka emeklilik, boşanma ve kaynana oluyorum partileri de gördük sosyal medyada
Yapan var mı bilmiyorum ama ben de “hoşgeldin menopoz partisi” yapmayı düşünüyorum. 😂


Her kadının gerçeği, 70’lerde doğanların şu yıllarda uyumlanmaya çalıştığı hayatımızın bundan sonrası.

Kişiye göre farklılıkları olsa da en bilinen, sıcak basmaları ve ardından gelen aşırı terleme. Vücut aşırı ısıyı dengelemek için terliyor doğal olarak.

Menapozun öncesi peri menopoz. 

Bence menopoz geriye bakarak anlaşılan, ileriye bakarak yaşanılan bir dönem.

Geriye bakarak diyorum çünkü son yıllarda yaşadığım, doktora  gittiğim pek çok şikayetin menopoza bağlı olduğunu bugün anlıyorum.

Özellikle yabancı yayınlar sayesinde bu farkındalığa ulaştım.

Sıcak basması ve terleme dışında…

Nedensiz kaşıntılar, bazı kaşıntılar sonrasında oluşan morluklar -çok alerjik cildim, çok hassas-
Donuk omuz -spor yaparken ters bi hareket yaptım sanırım-
Boyun tutulması, kas gerginliği -aşırı stres yüzünden çok gerginim-
Belim, kalçam kalınlaştı -kilo aldım-
Kilo veremiyorum -eskiden 2 gün az yesem hemen verirdim-
Odaklanamıyorum, her şeyi unutuyorum -B12 eksik sanırım-
Sürekli ve aşırı kanama 
Göz kuruluğu
Aşırı kuruyan topuk ve eller
Uyku düzensizliği, gece sık uyanma
Baş ağrısı
Duygusal dalgalanmalar
Depresyon

Liste daha uzar gider. Takip ettiğim Amerikalı bir yazar 70 belirti sayıyor. 

Belirtiler tamam da çözüm nedir dersen?

Herkesin biyolojik ve ruhsal durumu birbirinden farklı. Bu yüzden tek bir doğrusu yok.

Hatta deva olduğunu düşündüğün bir yönteme karşı vücut da bir süre sonra uyumlanıyor ve artık eskisi gibi etkisini göremiyorsun. 🤦‍♀️

Kaçılmıyor yani

Ama yine de mümkün olduğunca Aromaterapi, sağlıklı beslenme, lif tüketimini arttırma, keten tohumu, pilatese devam.

Faydası olur diye takip ettiğim hesapları ekliyorum. 🤓




Bugün ki araştırmalarım sırasında gördüm ki, Eylül ayı peri menopoz farkındalık ayıymış.
Farkında olalım, hayatımızın yeni dönemini sağlık ve huzurla geçirelim. 💪
İnkar etmek, yok saymak değil aksine konuşup paylaşmak, eğlenmek lazım.


Hiç yorum yok: