Pazar, Ekim 16, 2005

El Kuklaları


Çocuklarla vakit geçirmenin en büyük zevklerimden biri olduğunu daha önce yazmıştım. Ne zamanki çocukların bulunduğu bir ortamda beni bulmak isteseler fazla aramalarına gerek kalmıyor.

Doğal olarak oyuncaklarla da çok ilgili olduğum için; oyuncakçı ziyaretleri benim için kaçınılmaz oluyor. Hafta sonu böyle bir oyuncakçı keşfettim. Teknolojik oyuncakların yanısıra; -bence- çocukların yaratıcılıklarını geliştirici klasik oyuncakların da olduğu bir yerdi. Çeşitli tahta oyuncaklar, tahta arabalar ve de kuklalar. Bir süredir el kuklası arıyordum oyuncakçılarda, ama ne yazık ki yeni nesil oyuncakların yanında pek talepleri olmadığını söylüyorlardı.

Artık kendim için oyuncak yaşını biraz aştığımdan beğendiğim oyuncakları kuzenlerimin çocuklarına hediye etmek en büyük zevkim. Haftasonu oyuncak çuvalımdan tahta bir araba ve kuklalar çıktı.

İlkokul 5'e giden Mert ve Hamdi kuklaları görünce ve ben onlardan akşam için bize bir gösteri yapmalarını istediğimde günün geri kalanını kafa kafaya verip senaryo yazmakla geçirdiler. Göz önünde olmaktan hiçte hoşlanmayan bu ikili perdenin altından kuklalarını öyle bir zevkle konuşturdular ki; bundan sonraki gösterileri için planlar kurmaya bile başladılar.

Çocukların yaratıcılıklarını geliştirmek için daha az bilgisayar ve daha basit oyuncaklar sanırım en güzeli.

Bu arada bizim ikili kuklalarını çeşitlendirmek ve yeni temsiller için benim yazı desteğimi bekliyorlar. Yakında bir kukla tiyatrosu açarsak hiç şaşırmam.

Hiç yorum yok: