Cumartesi, Nisan 27, 2024

Art İstanbul Feshane

 Feshane'nin fes fabrikası halini görmedim ama yöresel fuarlarla başlayan, duman kokularıyla amacından sapan bir yere dönüşmesine şahit oldum.

Ne mutlu ki bu kez de sanat merkezine dönüşmüş halini ziyaret ettim.

Sosyal medyanın da gücüyle modern sanat farklı amaçlarla da olsa artık toplumun her kesiminden ilgi görüyor :)

Şubat ayında açılan ve 19 Mayıs'a kadar sürecek olan Londra Tate Modern Sanat Müzesi koleksiyonundan Dinamik Göz: Optik ve Kinetik Sanatın Ötesinde.

Elektro manyetik müzik en ilgimi çeken eserlerden biri oldu.


Diğerleri de ışık ve renklerle oynayanlar :)



Aynı zamanda Türk grafik sanatının ustalarından  hattat ve cilt sanatçısı Prof.  Emin Barın'ın "Ne Senden Rüku, Ne Benden Kıyam" sergisi de aynı çatı altında.

Emin Barın'ın eserlerini aslında yıllardır görüyormuşuz da farkında değilmişiz.

Sergi alanında yer alan hayatı ve önemli eserleri hakkındaki bilgilendirme duvarı öğretici ve hayranlık uyandırıcıydı.

Anıtkabir'de yer alan Gençliğe Hitabe ve Onuncu Yıl Nutkunu taş kabartma üzerine altın varakla o yazmış.

Üstadın arap harfleri ve latin harfleriyle yaptığı çalışmalardan çok etkilendim.

Şuraya Mimar Sinan Üniversitesi Sanal Sergisinin linkini bırakıyorum. 

https://sanal-sergi.msgsu.edu.tr/emin-barin-sergisi/

Kronolojik hayatı için de bu link

https://www.aa.com.tr/tr/kultur-sanat/bir-yazi-sevdalisi-hattat-emin-barin/2090853#



Hiç yorum yok: