Çarşamba, Aralık 07, 2011

Konuşan Kitaplar


Görme engelliler için kitap okunması, onların bu kitapları dinleyerek hayattan keyif almaları fikri her zaman desteklediğim; ben de ne yapabilirim diye takip ettiğim bir konudur.

Boğaziçi Üniversitesi'nin böyle bir hizmeti olduğunu öğrenmiş bayağı da bi araştırma yapmıştım hakkında. Sonra şirketimizde bu amaçla bi etkinlik düzenlendiğinde kitap okumak için gönüllü olmuş ama Gebze'de olma zorunluluğu nedeniyle destek verememiştim.

Sonradan görme engelli olan  bi dostumu kitaplarla yeniden buluşturmak için çareler düşünürken, basit bi kayıt cihazıyla olur mu diye düşündüm. Olur du olmasına da görme engelli bi insanın kaldığı yeri işaretlemesi, sonra oradan devam edebilmesi gibi kullanımda ortaya çıkacak engeller vardı. En sonunda telefonun bi ucunda düşünmekten öteye geçemedim.

Ne zaman ki; televizyonda konuşan kütüphane Türkiye'ye Değer reklamını seyredince ki mutluluğumu anlatamam...

Türk Telekom müşterileri engellerini belgeleyerek üye olabilecekleri yapıda şifre ve kullanıcı adları ile ev telefonlarından sesli kütüphaneye ulaşıp, kitap seçebilecek, dinledikleri kitaplara kaldıkları yerden devam  edebilecekler.

Şu an 236 sesli kitabın olduğu sesli kütüphaneye 0 800 219 91 91 numarayı ev telefonundan ücretsiz arayarak ulaşılabiliyor.

http://www.turkiyeyedeger.com.tr/telefon-kutuphanesi.htm

5 yorum:

Unknown dedi ki...

Ne kadar ince düşüncelisin,inan şimdiye kadar böyle bir şeyi hiç aklıma bile getirmemiş olmanın burukluğunu yaşadım..
Böylesine duyarlı insanların varlığını bilmek öyle büyük mutluluk ki..
İnşAllah ulaşabilir ihtiyaç herkes bu hizmete..

Dört Yapraklı Yonca dedi ki...

teşekkür ederim :) ama düşünmek yetmiyor, yapmadığım, günlük telaşlarda hep geriye attığım için üzgünüm :(( ama mutlaka yapıcam :))

Nini Nileud dedi ki...

reklamı gördüğümde nasıl mutlu olduğumu, nasıl hissettiğimi anlatamam.

ben de zamanında yapmıştım böyle bir şeyi. dünyanın en kutsal ve güzel günlerinden biriydi benim için. am abu, bu hizmet olağanüstü. çok sevindim.

Hektor dedi ki...

Görme engelliler için yaptığınız/yapılan bu hizmet takdire şayandır. Ülkemizde ne kadar görme engelli var ve bunların ne kadarı engelli abece'sini bilmiyor ve onunla ilgili yaayınlara ulaşamıyor bu konuda yeterli istatistik bilgi yok, ama biliyorum ki; ülkemizde 4,5 milyon okuma yazma bilmeyen var. Bu hizmet isterdim ki, okuma yazma bilmeyen insanlarımız için yapılmış olsaydı. Böylece cehaletimizi yüzümüze vurmak ve önüne geçmek için bir adım atmış olurduk. Onlar da; bir hikaye, bir roman, bir anı, bir şiir öğrenmiş olsalardı. İzleyin: The reader (Okuyucu), yönetmen: Stephen Daldry.

Dört Yapraklı Yonca dedi ki...

Nini, kutlarım seni böyle güzel bi şey yapmış olduğun için :))

Hektor, çok güzel bi fikir aslında. okuma yazma bilmeyenlerin ufkunu açmak neleri kaçırdıklarını farketmeleri için çok güzel olur.