Çarşamba, Nisan 27, 2011

Heidi'nin Alpleri

Geçen yaz karadeniz yaylalarında Heidi'cilik oynamıştık, bu kez Heidi'nin Alplerini gördüm. Gezimizin 2. gününde başka bir ülkeye Slovenya'ya gittik. Topraklarının 3/4'ü yeşil alan olan ülkede yol almak çok keyifliydi.


Giderken de İtalya'nın kayak merkezi Trevizio'dan geçtik. Karlar erimiş, her taraf yemyeşil kayak pistleri sık ormanların içinde mükemmel yollar olarak önünüze serilmiş. Hayatında hiç kaymamış birisi olarak ben de bile kayak yapsam keşke burada dedirtti.


Ve Bled Gölü...
1000 yıllık şatosu, gölün ortasındaki sevimli adası ve manzarasıyla müthiş bir yer. Leylaklar, erguvanlar, kavaklar açmış. Yağmur gibi kavak tozları uçuyordu etrafta...


Slovenya'ya ya THY'nin haftada iki gün uçuşu varmış, ben tekrar gidip orada daha uzun vakit geçirmeyi çok isterim. Bled hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz

http://www.bled.si/en/

http://www.blejski-grad.si/en/about-bled-castle

http://www.bledslovenia.info/

Bled Gölünden sonra Slovenya'nın başkenti Lubiana'ya geçtik.

Lubiana Üniversitesi ve pek çok tarihi yapı, çeşme, köprüler ve sokaklarıyla güzel bir şehir...


Şehrin sokaklarında tek kişilik orkestra...

Malum dönem paskalya olunca çikolatacılar da başka bi türlü oluyor





 Yayalar kadar, bisikletliler için de trafik ışıkları var.

İtalya'da kısmetimi bulurum belki demiştim ama bahtıma bir ejderha düştü ;)))
öpmedim acaba öpseydim prens olur muydu???  :)))))

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Güzel bir gezi olmuş...Gezesim geldi valla :):):)

mine dedi ki...

yaşamak istediğim yer önceliğim yurtiçi olsa da görmek istediğim yerlerin arasına girdi teşekkürler