Pazar, Ağustos 14, 2011

Kan Bağışının Faydaları!

Ramazan'da yardımseverlik duygularımız kabardığı için destek isteyen, yardım bekleyen kim varsa ne varsa dayanıyor burnumuza

Yardım tabi ki iyi bi şey; yapmalı, yapmalıyız.

Ama hadi ramazanda kan bağışına diyince önce bi duruyorum. Oruç tutmuyorsanız sorun di'il de; oruç tutan birisinin hele de sıcak yaz günlerinde kan vermesinin çok akıllıca olmayacağını düşünüyorum.

Neden mi???

İlk kan bağışımı büyük bir hevesle anlatmıştım "Bugün iyi bi'şey yaptım" yazımla...

Haziran ayının ilk günlerinde yaptığım ikinci kan bağışımı ise günümün kötü bi şekilde sonlanması yüzünden anlatmadım. Sorun kan vermekte değil, kan bağışını takiben yeterli sıvı almanız, sıcakta yollarda olmamanız ve stres sinir seviyenizi arttıracak kişi ve etkinliklerde bulunmamanız gerekiyor.  Vücudunuzun verdiği uyarıları zamanında farkedip kendinize bi "pit stop" yaptırmanın bilincinde olmalısınız. Yoksa yolda yürürken, merdiven iner çıkarken, metrobüste giderken bayılıp düşebilir, etrafınızdakilerin insaniyetiyle benim gibi hasarsız atlatabilir yada başınıza kötü şeyler gelebilir.

Bu sebeple; kan verin ama ramazanda oruç tutarken değil bence.

Geçenlerde yaptığım kan bağışı sebebiyle kan kırmızı renkte bir fincanla, kan bağışının faydalarını anlatan bir not geldi bana.

Bakın ne faydaları varmış kan bağışının...

- kemik iliğinin yağlanması önlenerek kan yapımı canlı tutulur

- verilen kanın yerine, vücuttan genç hücrelere anında dolaşıma katıldığı için daha dinç ve canlı olur

- kandaki yüksek yağ oranı düşer

- kan bağışı kalp krizi riskini %90 azaltır

- kan bağışının baş ağrısı, stress, yüksek tansiyon, yorgunluk gibi rahatsızlıkların giderilmesinde çok büyük katkısı olur

- kan bağışçısı kan verdiğinde AIDS, Hepatit B, C taramasından ücretsiz geçirilir

- yaralanan bir kimsenin, kan uyuşmazlığı olan bir bebeğin acilen kana ihtiyacı olan bir hastanın sizin verdiğiniz kanla kurtularak hayata dönmesinin size verdiği mutluluk ise ölçüsüzdür.

Hiç yorum yok: