Cuma, Temmuz 01, 2011

Helvacı Helva

Öyle Bir Geçer Zaman Ki'den bilinç altına mı işledi, kandilde ev hanımı modumda olduğumdan mıdır bilinmez; bi helvacılıkdır gidiyor ben de...

Kandil akşamı uzun zamandır canımızın çektiği un helvasını yapıverdim. İnternetten bulduğum şu tarifle yapıverdim.

250 gr tereyağ
3 su bardağı un'u iyice kavurduktan sonra
2 su bardağı şekeri de iyice harmanlayıp
1 çay bardağı su döküp

helva kıvamına getiriveriyosunuz. Sonra iki kaşık arasında şekil verip servis yapıveriyorsunuz.

Akşam ablam geldi, niye un helvası yaptınız benim canım irmik helvası çekti demesin mi ;)

seni mi kırıcaz ablacım, un helvasının bittiği gün yani dün

irmik helvası yaptım. yine internet tarifleri sa'olsun :))

1 su bardağı irmik
isteğe göre çam fıstığı
1/2 su bardağı becel (bu sefer tereyağ kullanmadım)

yine iyicene kavurduktan sonra

1 su bardağı sıcak sütü ekleyip karıştırıyoruz. (ben süte vanilya da kattım)

1,5 su bardağı suda erittiğiniz 1,5 su bardağı toz şekeri sıcak olarak karışıma ekliyosunuz.

Çoğunlukla karıştırarak sonrasında biraz demlendirerek miiisss gibi helva sahibi oluyorsunuz.

bir tepsiye döküp dilimleyebileceğiniz gibi, benim gibi kurabiye kalıplarıyla keserek hoş şekillerde de servis  yapabilirsiniz.


Afiyet Olsun!

Hiç yorum yok: