Pazartesi, Haziran 30, 2008

Cancer*

Çok önemli bir konuda Mim'lenmişim ancak konuyu bilmediğim için biraz rahat hareket etmiştim. Bugün ne olduğunu öğrenince herşeyi bıraktım yazıyorum.

Mim'in amacı; olabildiğince çok kişiyi kanser hakkında erken teşhis konusunda uyandırmak. Ben de en hızlısından Sıdıka'yı, Sanem'i, Sofi'yi mimliyorum.

Kadın'ı erkekten ayıran en önemli organlar aynı zamanda kadınların en sık kansere neden olan organları ne yazık ki.

Artık kanseri her yerde her an en umulmadık olayların altından bile çıkar görünce, insan korkuyor ürküyor en ufak şeyden. Daha bi paranoyak olup titizleniyor.

Ailesinde hiç kanser hikayesi olmayan kaldı mı içimizde? Varsa Allak sağlık sıhhat versin, uzak olsun hastalıklardan.

Düşünüyorum da neden?

Eskiden bu kadar yoktu. Tek tük duyardık. Neden daha rahat yaşamak için yapılanlar yaşamımıza mal oluyor? Tüketirken kirlettiğimiz dünya; aç gözlülük, para hırsı yüzünden kabaktan karpuz, patatesten mısır yapmak kötülükten başka ne veriyor ki insana.

Sorsalar bana modern bir hayat ve hastalıklar mı; ilkel bir hayat ve sağlık mı diye...

Sanırım taş devrine gitmeye mal olsa da sonu, sağlık derdim. Teknoloji huzur vermiyor, sağlık vermiyor. Sağlık sorunlarına o teknoloji çözüm buluyor dersen. Zaten o teknolojinin ettikleri olmasa hasta olmazdım ki...

Elbette hepimiz bir gün öleceğiz ama kanserden olmamalı bu.

Neşe çok detaylı yazmış onu okumanızı tavsiye ederim. Ama naçizane benim dikkat ettiğim ve paylaşmak istediklerim şöyle.

-Oksijen olan hücrelerde kanser barınamazmış, bol bol temiz havada derin derin nefesler alın. En iyi oksijen yeşil yaylalarda bana göre; bir de Kaz Dağları'nda.
-Pozitif olun, stres kötü hücreleri besliyor (bunu diyorum ama uygulama konusunda size örnek olabilecek kadar başarılı değilim)
-Yapay ve katkılı gıdalardan uzak durun. Gazlı içeceklerdeki karbondioksitin vücudunuzdaki oksijen için iyi şeyler düşünmediğinden emin olabilirsiniz.
-Bile bile hormonlu gıdalar tüketmeyin
-Kendinizi sevin, hiç kimseyi sevmediğiniz kadar
-Vücudunuzun sesini dinleyin, ama duyduklarınızı kulak ardı etmeyin.
-Özellikle kadınlar meme, rahim, yumurtalık kanserlerine karşı her an tetikte olmalı.

Kanser herkesin kapısının ardına saklanmış pusuda bekliyor sanki; sakın kapıyı boş bırakmayın.

*Neden Cancer derseniz; sansar gibi geliyor bana.

Hiç yorum yok: