Perşembe, Eylül 13, 2007

İstanbul Turu - Molla Gürani Cami

Cumartesi gezimden fotoğraflara devam.

Molla Gürani Cami, Vefa'da Süleymaniye tabelasını takip ederek yol aldığımda karşıma çıktı. Vaktim az olduğu için Süleymaniye'ye gidemeyeceğimi biliyordum ama yolda başka bir yerler görürüm umuduyla amaçsız bir yol almaydı benimkisi. Fakat güzel bir şeye bağlandı.

İstanbul'un fethiyle kiliseden camiye dönüştürülen yapılardan biri. Bizans döneminde Hagios Theodoros Kilisesi olarak anılan yapının 11.yy sonu ile 12.yy başları arasında yapıldığı tahmin edilmektedir. Fatih'in hocası Molla Gürani tarfından camiye çevrilmiş. 1833 yangınında bazı ahşap kısımları yanmış.






Caminin etrafı bakımsız, izbe binalarla dolu. Özellikle girişin karşısındaki binanın yarısı yıklımış oturulacak halde değil, ancak içinden gelen seslere bakınca bir odada perde takılı olduğunu gördüm. Ve bahçesinde kağıt pet şişe toplayıcılarının birikintileri vardı.

Semti dolaşırken dikkatimi çeken diğer bir şeyde, sokak satıcılarının buralarda yaşadığıydı. Dar bir sokaktaki kapının önünde toplanmış 5-6 kişilik bir grup çuvalla mısır soyuyordu. Bir adam elindeki macun tezgahını açtığı tozlu bir kapının ardındaki depo görünümlü yere koydu. Kapıdan gördüğüm kadarıyla pamuk şekeri gibi başka sokak yiyecekleri de bu pis yerden çıkıyordu.

5 yorum:

sofi dedi ki...

ben süleymaniye doğum evinde dünyaya gelmişim ama 44 yıldır yaşadığım bu şehirde oraları görmek nasip olmadı.Sayende fikrim oldu.Cami için çok üzüldüm oysa nefis bir yapı ,çevresiyle birlikte ıslah ederler umarım.Sevgiyle

Asortik Krep dedi ki...

Uzunbey'de Süleymaniye doğumevinde doğmuş..Ben de bir gittiğimde görmek istiyorum orayı..

sofi dedi ki...

Bana bıraktığın tüm yorumlar için teşekkür ederim,çok mutlu oldum.Yalnızlığı bende severim,bu asosyol olmaktan farklı birşey,kendinle iyi anlaşabilmek,kendinle barışık ve mutlu olabilmek sonra kendimize değer vermemiş olsaydık yaşamımızı kayda alırmıydık?SEVGİLER

Dört Yapraklı Yonca dedi ki...

kesinlikle katılıyorum. Biz çok değerliyiz :)

Asortik Krep dedi ki...

Tamam yalnızlığı seviyorsunuz anladıkta..
Yonca sen sadece böyle yalnızlığı sevenlerin yorumlarına mı cevap veriyorsun bakiiiim :)
Biraz daha böyle devam ederse ben sizi yalnız bırakacağım da bu ortamda :))

Tesadüfe bak ki yorumlarıma cevap yazmıyorsun diye yorum yazdığım iki kişi birbirlerine cevap yorumu yazmışlar...

Heyy ..Kimse yok mu?